You are currently viewing Uczniowie Ekonomika rozwijają swoje kompetencje zawodowe

Uczniowie Ekonomika rozwijają swoje kompetencje zawodowe

  • Post category:Wiadomości

Zespół Szkół Ekonomicznych im. Stanisława Staszica w Słupsku to szkoła, która kształci obecnie uczniów w zawodach: technik eko­ nomista, technik rachunkowości, technik handlowiec, technik grafiki i poligrafii cyfro· wej w klasach technikum oraz: sprzedawca i magazynier – logistyk w branżowej szkole I stopnia. Głównym celem edukacyjnym jest wykształcenie uczniów w wybranym zawo­ dzie na takim poziomie, aby po ukończeniu szkoły mieli otwartą drogę do dalszej edu­ kacji oraz do firm czekających na młodych specjalistów w danej dziedzinie.
Starania nauczycieli są odpowiedzią na oczekiwania młodzieży i potrzeby rynku pracy Szkoła uczy kompetencji zawodowych dbając szczególnie o rozwój takich umiejętno ści jak: kreatywność, umiejętność pracy w ze spole, otwartość, przedsiębiorczość
Ważnym elementem takiego procesu kształcenia jest wdrażanie idei umiędzynaro dowienia nauki. Jednym z realizowanych przez szkołę załozeń jest organizowanie zagranicz nych praktyk i staży zawodowych dzięki pozy skanym środkom unijnym, co szkole udaje się od 2012r
Obecnie Ekonomik realizuje projekt: Z·E·T
• ZAWODOWY, EUROPEJSKI TRENING
jako forma wsparcia rozwoju zawodowe­ go uczniów i nauczycieli oraz wzmocnienia europejskiego wymiaru nauczania w Tech· nikum nr 5 w Słupsku w ramach programu Erasmus+

Otrzymane dofinansowanie w tym projek cie wynosi: 121829,00 EURO Wsparci em ob jęto 28uczniów, w ramach którego młodzież miała możliwość udziału w dodatkowych za­ jęciach językowych, kulturowych i psycholo gicznych. Młodzi ludzie budowali poczucie własnej wartości, ćwiczyli słownictwo bran­ żowe w języku angielskim i przede wszystkim brali udział w czterotygodniowej zagranicznej mobilności w Wiedniu i na Malcie.

Uczniowie sprawdzali swoją wiedzę w no­ wym środowisku zawodowym. Zdobywali do świadczenie i podnosili swoje kompetencje zawodowe pracując w międzynarodowych zespołach. Ekonomiści poznawali sposo­ by zarządzania firmami i organizację pracy na róznych poziomach. Graficy projektowali materiały reklamowe, grafiki, logotypy, podno sili umiejętności cyfrowe Pobyt w obcym kraju był okazją do poszerzenia wiedzy o innej kultu-

rze, wzmacniał tolerancyjność i otwartość oraz świadomość uczestników w zakresie ekologii i działań społecznych.
Młodzi ludzie udowadniają, że udział w pro jekcie nie kończy się w momencie powrotu ze stażu zagranicznego Wzmocnieni doświad­ czeniami, zbudowani sukcesem zawodowym uczniowie wykorzystują swoje umiejętności w dalszym procesie kształcenia. Mogą po­ chwalić się zdobytymi certyfikatami i przede wszystkim myślą z optymizmem o swojej za­ wodowej przyszłości.
Projekt dał wiele korzyści całej szkole. Per spektywa edukacyjna poszerza się i nie usta­ je poszukiwanie najlepszych nowoczesnych metod kształcenia. Dzięki dofinansowaniu dwóch nauczycieli odbyło kurs w Hiszpanii:
,,Nowe podejście do cyfrowej edukacji zawo­ dowej”. Doświadczenia zespołu projektowego przełożą się na realizację kolejnych ambitnych wyzwań edukacyjnych w wymiarze lokalnym i międzynarodowym.
Szkoła chce stworzyć takie warunki dla roz­ woju młodych ludzi, by pojawiała się chęć re­ alizacji ambitnych celów Bez wątpienia staże zagraniczne są szansą na skuteczną praktycz­ ną edukację, co podkreśla koordynatorka pro jektu Z E T: Pani Elżbieta Buca – Mularczyk.
W wyniku przyznanej szkole w roku 20 25 akredytacji, w kolejnych latach uczniowie Eko nomika będą mieli możliwość rozwoju swoich kompetencji zawodowych i społecznych po­ przez realizację praktyk zagranicznych.