You are currently viewing Najlepsze projekty w Akademii Talentów w Słupsku wybrane

Najlepsze projekty w Akademii Talentów w Słupsku wybrane

  • Post category:Wiadomości

17 czerwca 2025 roku w Zespole Szkół Ekonomicznych w Słupsku odbył się Konkurs Projektów realizowany w ramach projektu pn. Akademia Talentów – Pomorski Program Rozwoju Edukacyjnego Uczniów Szczególnie Uzdolnionych. Celem Konkursu było przedstawienie efektów pracy uczniów w postaci projektów edukacyjnych, jak również promowanie aktywnych i innowacyjnych form nauczania. W konkursie wzięli udział uczniowie klas 6, 7 i 8 szkół podstawowych, licealiści oraz uczniowie szkół zawodowych, którzy wraz ze swoimi opiekunami stworzyli zespoły projektowe. Każda z grup miała 15 minut na zaprezentowanie między innymi tytułu swojego projektu, jego celu oraz spodziewanych efektów. Uczniowie stworzyli w sumie 12 grup projektowych, spośród których – po zaprezentowaniu ich przed publicznością i komisją konkursową – wyłonione zostały trzy najlepsze. Dodatkowo została też przyznana nagroda publiczności.

Oto laureaci konkursu:

1 miejsce: Projekt: Smart City – inteligentne sterowanie infrastrukturą miejską.

Grupa informatyczna pod opieką p. Grzegorza Chrząstka, w składzie:

Jan Boryła – Zespół Szkół Mechanicznych i Logistycznych w Słupsku

Olaf Mroczek – Zespół Szkół Technicznych w Słupsku

Michał Klimczuk – I Liceum Ogólnokształcące w Słupsku

2 miejsce: Projekt: Pogodynka AI – prognoza przyszłości.

Grupa informatyczna pod opieką p. Grzegorza Chrząstka, w składzie:

Mateusz Śniady – Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 5 w Słupsku

Igor Wojtasiak – Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 4 w Słupsku

Łukasz Sochacki – Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 4 w Słupsku

Aleksander Rynda – Szkoła Podstawowa Adventure

Antoni Borowski – Szkoła Podstawowa nr 8 w Słupsku

Amadeusz Wirkus – Szkoła Podstawowa nr 1 w Słupsku

3 miejsce: Projekt: Kod bezpieczeństwa w chemii – poznaj język piktogramów.

Grupa chemiczna pod opieką p. Tomasza Surowca, w składzie:

Antonina Knuta

Patryk Bojkowski – I Liceum Ogólnokształcące w Słupsku

Maciej Węgrzyński – II Liceum Ogólnokształcące w Słupsku

Maja Szydloch – II Liceum Ogólnokształcące w Słupsku

Weronika Rydzewska – V Liceum Ogólnokształcące w Słupsku

Blanka Białas – V Liceum Ogólnokształcące w Słupsku

Weronika Grzenkowicz – V Liceum Ogólnokształcące w Słupsku

Dominika Postraszyńska – V Liceum Ogólnokształcące w Słupsku

Julia Ozdoba – V Liceum Ogólnokształcące w Słupsku

Nagroda publiczności: Projekt: Przedstawienie pt. ” Grunt to rodzina”.

Grupa z kompetencji społecznych pod opieką p. Aldony Gojlik-Dobrosielskiej, w składzie:

Natan Szymielewicz – Szkoła Podstawowa nr 9 w Słupsku

Michalina Czerwińska – Szkoła Podstawowa nr 1 w Słupsku

Milena Butwin – Szkoła Podstawowa nr 1 w Słupsku

Aleksander Czaja – Szkoła Podstawowa nr 6 w Słupsku

Zuzanna Kucharska – Szkoła Podstawowa nr 1 w Słupsku

Członkami komisji konkursowej byli pracownicy naukowi Uniwersytetu Pomorskiego, a koordynatorem konkursu z ramienia UP była pani Ilona Gapys. Nad całością działań Akademii Talentów czuwała Elżbieta Buca-Mularczyk – nauczycielka przedmiotów zawodowych w ZSE. Konkurs prowadziła Agata Bartoszek – nauczycielka języka polskiego i bibliotekarka w ZSE.

Miasto Słupsk w partnerstwie z Uniwersytetem Pomorskim w Słupsku otrzymało dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027 na realizację projektu pn. „Akademia Talentów – Pomorski Program Rozwoju Edukacyjnego Uczniów Szczególnie Uzdolnionych”. Celem realizacji projektu i zaplanowanych działań jest udzielenie wsparcia uczniom w rozwoju poprzez diagnozę ich uzdolnień, realizację lokalnych i regionalnych działań wg zdiagnozowanych potrzeb uczniów przy uwzględnieniu niwelowania barier o charakterze społeczno-ekonomicznym, terytorialnym, psychofizycznym w dostępie do edukacji.

Działania w ramach projektu objęły:

Diagnozę uzdolnień,

warsztaty z matematyki, fizyki, informatyki, biologii, chemii i kompetencji społecznych z wykorzystaniem aktywnych metod (indywidualne zadania, praca w małych zespołach),

zajęcia laboratoryjne na uczelniach wyższych,

projekty edukacyjne, warsztaty z ekspertami UP,

konkursy projektów,

wycieczki edukacyjne,

wizyty studyjne,

warsztaty z doradztwa zawodowego,

warsztaty z psychologiem dla rodz. i uczniów,

Każdemu uczniowi zostało zapewnione wsparcie opiekuna talentów. Rezultatem projektu jest rozwój kompetencji kluczowych uczniów (w tym cyfrowych, zgodnie ze standardem „DigComp” społecznych) oraz zwiększenie ich szans w dalszej edukacji i karierze zawodowej.