Uczniowie "Ekonomika" w kolejnym etapie kreatywnego konkursu!

Jest nam niezmiernie miło przekazać informację, że grupa uczniów "Ekonomika" wykazała się niecodzienną inicjatywą własną i zgłosiła swój udział w ogólnopolskim projekcie "Uczniowie zwolnieni z teorii". Pomimo nawału pracy wynikającej z codziennych zadań realizowanych podczas zdalnego nauczania oraz możliwości komunikowania się głównie w formie online, młodzież podjęła rękawicę i zakwalifikowała się do drugiego etapu konkursu!
"Zwolnieni z teorii" to platforma dla studentów i licealistów do tworzenia własnych projektów społecznych. Uczy nawiązywania partnerstwa, pracy w zespole, tworzenia harmonogramu i budżetu. Finaliści otrzymują międzynarodowy certyfikat zarządzania.
Tegoroczną ideą przewodnią projektu było pokazanie, w jaki sposób można zainspirować się przestrzenią kreatywną oferowaną przez współczesną edukację w rozwijaniu kompetencji przydatnych w życiu i na rynku pracy.
Nagrodzone w ubiegłym roku projekty przyniosły korzyść 6 mln Polaków! Były to kampanie społeczne, wydarzenia publiczne, zbiórki charytatywne czy projekty technologiczne. Podczas Gali Rankingu Szkół wiceminister Jadwiga Emilewicz stwierdziła, że "Zwolnieni z Teorii" to także wyznaczanie nowego standardu, ponieważ lista laureatów to nie tylko grupy, zespoły i poszczególne szkoły, ale to także Ranking Szkół, które nazwałabym najbardziej innowacyjnymi szkołami w Polsce".

O projekcie opowiada jego incjator - Kamil Grochala z III B:

"Zaczynając mowę o naszym projekcie, warto powiedzieć, dlaczego i jak powstał. Projekt powstał dzięki chęci młodych ludzi, aby pomóc innym. Sam pomysł natomiast powstał bardzo szybko. Problem z edukacją - zjawisko, które jest nam bardzo bliskie, szczególnie w dobie pandemii. Zespół Projektu „Szkoła [NIE]Wystarczy” chce ukazać, jaki jest faktyczny stan oświaty w Polsce – przestarzały, zbyt obciążający uczniów, duża partia materiału jest zbędna do dalszego rozwoju. Nasz zespół pokaże również uczniom, jak można samodzielnie w łatwy i przyjemny sposób uczyć się. Obecnie jesteśmy na etapie tworzenia mediów społecznościowych, które pozwolą dotrzeć do uczniów. Takie platformy jak: Facebook, Instagram, Twitter pozwolą na szybszą i prostszą komunikację z naszym docelowym beneficjentem. W tym momencie najtrudniejszym zadaniem było założenie projektu oraz zebranie zespołu, czasu nie było zbyt dużo, a dobrze dobrany zespół to przecież połowa sukcesu. Po zebraniu zespołu przyszedł czas na ustalenie, jakiego problemu będzie dotyczyć nasze działanie oraz dowody na jego istnienie. W naszej ankiecie wypowiedziało się ponad 650 osób, które udowodniły, jak bardzo społeczność jest zainteresowana tematem obecnej edukacji w Polsce. Naszą tezę potwierdziły również liczne wywiady z uczniami oraz nauczycielami. Poparli oni nasze stanowisko, że „edukacja do naprawy”. Obecnie my jako zespół jesteśmy zadowoleni z dotychczasowych efektów naszej pracy oraz zainteresowania projektem ze strony odbiorców – takie nastawienie bardzo motywuję. Pozwolę sobie dodać, że ja jako osoba kierująca projektem jestem bardzo zadowolony z zespołu, jaki posiadam. Nasza komunikacja przebiega w znakomity sposób. Piszemy do siebie, każdy ma dużą swobodę działania w przydzielonej mu części projektu, nikt nikomu nie przeszkadza. Jednak gdy potrzeba omówić jakieś ważniejsze kwestie dla projektu, takie jak marketing, sponsorzy, partnerzy, spotykamy się na zoomie i rozmawiamy. Nawet niesprzyjające warunki pandemii nie są nam straszne.

Pozdrawiamy,

Ekipa Projektu „Szkoła [NIE]Wystarczy”

Kamil Grochala – Kierownik Projektu (klasa 3B)

Marta Felc (klasa 3B)

Martyna Nowak (klasa 3B)

Natalia Stachowiak

Anna Szafryk (klasa 3B)".

A my życzymy grupie projektowej finalnego sukcesu!

Agata MARZEC