Lekcja otwarta online w Branżówce ZSE na najwyższym poziomie!

Uczniowie Branżowej Szkoły I stopnia będącej częścią Zespołu Szkół Ekonomicznych w Słupsku, którzy na co dzień pilnie uczą się w klasie o profilu magazynier-logistyk, zaprezentowali rezultaty swojej grupowej pracy nad projektem przybliżającym  funkcjonowanie magazynu podczas lekcji otwartej dla nauczycieli różnych przedmiotów. Z przyjemnością obejrzeli ją również przedstawiciele dyrekcji,  a przewodnikiem młodzieży w projekcie była Pani Profesor Urszula Bogdanowicz - nauczycielka przedmiotów zawodowych. I choć wydawało się, że idea pracy w grupie nie będzie w pełni możliwa na odległość, okazało się, że dla chcącego nic trudnego! Uczniowie udowodnili, że nauka zdalna może być równie wartościowa, co stacjonarna, a zaangażowanie w nią zawsze przyniesie oczekiwane efekty. “Jestem bardzo dumna ze swojej gromadki” - podsumowała działania uczniów Pani Urszula Bogdanowicz, po czym potwierdziła, że udało się zrealizować prawie wszystko, co było założeniem projektu. 

A tak o projekcie “Funkcjonowanie magazynu Ajibo” opowiada Konrad Winiarski, jeden z uczestników i uczniów klasy 3SM: “Na początku trzeba powiedzieć jedno. To nie była łatwa sprawa. Celem naszej lekcji było pokazanie, w jaki sposób działa przedsiębiorstwo wraz z magazynem. Naszym zadaniem było uświadomić, jak wiele aspektów jednej firmy ma wpływ na prawidłowy przepływ informacji, towarów, jak również, co jest najważniejsze w magazynie.

Przygotowanie do projektu było trudniejsze niż jego wykonanie: musieliśmy wraz z kolegami określić, jakie aspekty pracy magazynu powinny się pojawić w naszej lekcji, aby zaciekawiła ona jak najwięcej osób oraz również pokazała chociaż część pracy “zwykłego” magazyniera. Każda lekcja zawodowa oznaczała przygotowanie w jak najlepszy sposób każdego detalu naszego projektu, więc nie próżnowaliśmy. Przede wszystkim to nie była tylko praca na lekcji zdalnej bądź w szkole, ale również nasz czas poświęcony poza godzinami lekcyjnymi.   Licząc cały nasz wkład w ten projekt, powinniśmy prowadzić tę lekcję zdecydowanie dłużej niż godzinę. Udało nam się to zrobić w niecałe 30 minut! Biorąc pod uwagę nasz stres związany z pracą nad tym projektem, dodatkowo - obecnością nie tylko kilku nauczycieli naszej szkoły, ale również dyrekcji, udało się nam zachować dyscyplinę czasową”.

 “Jestem zaskoczona tym, jak mało wiedziałam o organizacji magazynu i wdzięczna uczniom za to, że tak ciekawie i prosto przybliżyli mi ten temat. Jako laik w temacie dowiedziałam się naprawdę dużo. Najbardziej podobała mi się rozmowa telefoniczna pomiędzy pracodawcą a pracownikiem dotycząca udzielenia nagany, ale chylę też czoła przed uczniem, który zaprojektował od podstaw profesjonalny katalog” - podzieliła się wrażeniami Agata Marzec, szkolna bibliotekarka.