„Wieczna radość w wiecznym mieście” Ciao Roma!

Był to cudowny weekend pełen antycznych zabytków, aromatycznej pizzy i włoskiej siesty. Przeżyliśmy wycieczkę śladami dawnych Rzymian – z wizytą w Koloseum i Forum Romanum, uzupełnioną o atrakcje Watykanu i to, co we Włoszech najlepsze, czyli jedzenie!

Nie zabrakło także filmowych wrażeń - jak Audrey Hepburn w Rzymskich Wakacjach sprawdzaliśmy swoją prawdomówność w Ustach Prawdy i zatrzymaliśmy się na Schodach Hiszpańskich, a także prawie jak bohaterka La Dolce Vita poznaliśmy uroki Fontanny di Trevi i to w nocy – widoki niezapomniane. Przez te wszystkie dni czuliśmy się jak prawdziwi Włosi, spacerujący po tratoriach Zatybrza. Zwiedziliśmy mnóstwo ciekawych zakątków Rzymu i zobaczyliśmy wiele zabytków, takich jak Bazylika św. Piotra a w niej Słynna Pieta
i grób Jana Pawła II, Plac św. Piotra, Zamek św. Anioła i Most Anioła, Lateran z Bazyliką, Palatyn, Panteon, Plac Wenecki z Ołtarzem Ojczyzny, Plac Navona, Fontannę del Tritone , czyli Fontannę Trytona czy rynek opisany w wierszu Miłosza Campo di Fiori. Nie są nam już obce wzgórza (7), na których Rzym zbudowano. Byliśmy na Awentynie, Eskwilinie, zwiedziliśmy tez Kwirynał, Palatyn i Kapitol. W hotelu też było cudownie. Podróż samolotem również wzbudziła wiele emocji.
Wycieczka była fantastyczna! W przyszłym roku szkolnym planujemy powtórkę. Przymierzamy się do Hiszpanii, Chorwacji lub Węgier ( Budapeszt).

wychowawca: Elżbieta Buca-Mularczyk

Kontakt

Zespół Szkół Ekonomicznych i Technicznych w Słupsku ul. Partyzantów 24, 76-200 Słupsk